36/75

(English and Spanish below)

Mediometraxe experimental, 2009, (40´35´´), aspecto: 16:9 | Festivais: Cineuropa 2010, Transcinema 2015 (Perú)

Filme que profundiza no polémico concepto da memoria histórica. A proposta consiste é evidenciar un posicionamiento do presente sobre acontecemientos do pasado ilustrando o que dixo no seu día J. M. Straub: “Facer que as pedras sexan coma palabras e as palabras coma pedras”. A pesar de que o título puede confundir de que se trata dun documental sobre a Guerra Civil española ou sobre a Dictadura, este filme vai alén diso e intenta mostrar ao espectador a dificultade de lembrar, o mecanismo de selección das lembranzas, a natureza do esquecemento, a instrumentalización política da memoria, a fraxilidade das lembranzas, a convivencia co pasado, o proceso rememorativo, a escritura tendenciosa da Historia, a resistencia documental e a emerxencia do carácter fantasmal do cinema.

3675a

Mediometraje que profundiza en el polémico concepto de la memoria histórica. A proposta consiste en evidenciar un posicionamiento del presente sobre acontecimientos del pasado ilustrando lo que dijo no su día J. M. Straub: “Hacer que las piedras sean como palabras y las palabras como piedras”. A pesar de que el título puede confundir en que se trata de un documental sobre la Guerra Civil española o sobre la Dictadura, esta película va más allá de eso e intenta mostrar al espectador la dificultad de recordar, el mecanismo de selección de los recuerdos, la naturaleza del olvido, la instrumentalización política de la memoria, la fragilidad de los recuerdos, la convivencia con el pasado, el proceso rememorativo, la escritura tendenciosa de la Historia, la resistencia documental y la emergencia del carácter fantasmal del cine.

36-75Cc.jpg

This is a medium-length film that deepens into a polemic concept such as the historical memory. At this point the proposal is to show a positioning of the present over past events illustrating what J. M. Straub once said: “To make stones be like words and words be like stones”. Although the title may mislead us and make us believe that it is a documentary about the Spanish civil war or about the dictatorship, this film goes beyond that and tries to show the spectator the great difficulty that remembering means, our mechanism to select memories, the nature of the oblivion, the political exploitation of the memory, the fragility of memories, the coexistence with the past, the recalling process, the tendentious writing of History, the documentary resistance and the ghostly emergence of the cinema.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s